تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۳۴
بازدید: ۴۴
کد خبر: ۳۴۲۳۷۵
سرویس خبر : انرژی

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۳/۱۱ |برنت ۸۱ دلار و ۶۷ سنت شد

‌می‌متالز - قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۳ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۶۷ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه کاهش یافته است. مقامات فدرال رزرو اعلام کرده‌اند هنوز برای کاهش نرخ بهره بسیار زود است و ذخایر بنزین آمریکا هم به طرز شگفت‌آوری افزایش یافته است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۳ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۶۷ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۸ سنت معادل ۰.۳۶ درصد کاهش ۷۷ دلار و ۶۳ سنت معامله می‌شود.

لری لوگان، رئیس فدرال رزرو دالاس ضمن ابراز نگرانی در مورد خطر افزایش تورم علیرغم کاهش اخیر آن هشدار داد بانک مرکزی آمریکا باید انعطاف پذیر بوده، تمام گزینه‌ها را در نظر بگیرد و بعد با بررسی اطلاعات تصمیم بگیرد چه پاسخی دهد.

وی گفت: «مهم است که روی هیچ مسیر خاصی برای سیاست‌های پولی اصرار نداشته باشیم. به نظر من هنوز برای فکر کردن به کاهش نرخ بهره خیلی زود است».

در این بین، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام‌کرد ذخایر نفت خام این کشور ۴.۲ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۲۴ مه کاهش یافته و به ۴۵۴.۷ میلیون بشکه رسیده است. این در حالی بود که تحلیلگران انتظار یک کاهش ۱.۹ میلیون بشکه‌ای را داشتند.

اما ذخایر بنزین آمریکا افزایش یافته در حالی که انتظار می‌رفت با آغاز فصل سفر‌ها در این کشور کاهش یابد. ذخایر بنزین آمریکا ۲ میلیون بشکه طی یک هفته گذشته افزایش یافته و به ۲۲۸.۸ میلیون بشکه رسیده است، در حالی که انتظار یک کاهش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای می‌رفت.

از طرف دیگر طبق گفته برخی منابع، ائتلاف اوپک پلاس بر روی یک قرارداد پیچیده برای اجلاس روز یکشنبه کار می‌کند که به برخی اعضای گروه اجازه می‌دهد کاهش تولید خود را در ۲۰۲۵ هم ادامه دهند.

سازمان کشور‌های صادرکننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس در حال حاضر یک کاهش تولید ۵.۸۶ میلیون بشکه‌ای را اجرایی می‌کنند که برابر با ۵.۷ درصد از تقاضای جهانی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده